Kako preseliti svoj OPG sa tržnice na internet?
Covid-19 apokalipsa malih proizvođaća
Pandemija koronavirusa je zauvijek promijenila naše živote i napravila potpuni kaos u našoj ekonomiji.
Trenutno Hrvatska broji 15.000 ljudi koji su se našli na cesti, jer su vladine mjere protiv širenja virusa Covid-19 donjele zabranu rada za sve djelatnosti koje nisu nužne za osnovne životne potrebe. Pritom su najdeblji kraj izvukli mali obrtnici i proizvođači.
Dućani i veliki trgovački lanci i dalje su zadržali otvorena vrata, ali štandovi na placi ugašeni su. Mnogi od njih – trajno. Zbog nedostatka uvijeta za socijano distanciranje i održavanje osnovne higijene donešena je odluka da oni ne smiju poslovati tijekom trajanja pandemije. Većinu štandova na placi drže vlasnici malih OPG-ova kojima je to jedini kanal prodaje i jedini izvor prihoda. Bez mogućnosti za radom, pitanje je koliko će njih sačuvati svoj obrt ili OPG i dočekati trenutak ukidanja zabrane.
Mnogi od njih to su i shvatili, pa nije dugo trebalo da na Facebooku osvanu grupe i stranice gdje se mali proizvođaći grupiraju te pokušavaju plasirati svoje proizvode nudeći dostavu.
Ovo se definitivno može nazvati ekspresnom digitalnom transformacijom malih proizvođača koji do ovog trenutka nisu imali doticaja sa online prodajom.
Kriza nas tjera na inovacije, a šokantna brzina promjena zahtjeva i brzu promjenu ustaljenih obrazaca svakodnevnog života i poslovanja. Nadajmo se da će Covid-19 brzo biti prošlost koje ćemo se rijetko sjećati, no to ne znači da trebamo zaboraviti i uspješne poslovne transformacije koje su u vrijeme krize zaživjele. Jedna od njih je i preseljenje poslovanja OPG-ova i malih obrtnika s placa na internet, otvaranje jednostavnih web-shopova i usvajanje osnova digitalnog marketinga. Stoga i nakon završetka krize treba nastaviti razvijati svoju „online placu“.
Zašto?
Kada Covid-19 ostavimo „u retrovizoru“ i kada se ukinu zabrane rada, dio ljudi odmah će pojuriti na tržnicu po svoje omiljeno voće, povrće, meso ili ribu. Druga skupina ljudi (čitaj mlađe generacije) će i dalje očekivati da “online placa” bude dostupna.
Ukoliko online usluga ne bude dostupna, koliko će ljudi radije izabrati jednostavniju varijantu kupovine voća i povrća u trgovačkim lancima, usput, na povratku s posla? Kada se navike jednom promijene, povratak na staro često je nemoguć…
Najbolje od svega jest da se velik dio „digitalizacije“ poslovanja može učiniti bez ikakvih troškova, ali i vrlo jednostavno. Stoga svaki proizvođač može, i trebao bi, iskoristiti potpuno besplatne prodajne kanale koji su mu danas na raspolaganju.
Postoji rješenje za sve potrebe i zahtjeve malih proizvođača: od toga da sami naprave potpuno besplatno svoju internetsku stranicu na servisu weebly, preko oglašavanja putem Instagram računa i prodaje na svojoj službenoj, poslovnoj Facebook stranici, do bržeg dolaska do kupaca prijavom na servisu Google My Business…
Kako možemo pomoći u ostvarivanju tog cilja?
Svjesni smo da „digitalna prostranstva“ ponekad djeluju zastrašujuće onima koji se u njima slabo snalaze, zato smo odlučili napraviti jednostavnu „kartu“ koju će svatko lako i brzo razumijeti. U seriji tekstova opisat ćemo kako otvoriti Facebook profil i stranicu, osnove njenog vođenja, kako se predstaviti kupcima, kako s njima komunicirati…
Objasnit ćemo kako se registrirati na Google My Business, kako otvoriti svoju „virtualnu trgovinu“ te kako svatko može pojačati svoju online prisutnost i iskoristiti sve besplatne kanale promocije koji postoje.
Uz tekstove, rado ćemo pomoći i savjetom ili preporukom, jer u ovim teškim trenutcima svatko od nas mora podijeliti svoje znanje i sposobnosti s onima kojima su najpotrebnije.
Imate li neku konkretnu temu o kojoj biste voljeli doznati više? Ili pitanje na koje ne možete pronaći odgovor? Javite se putem kontakt forme ili nam pišite na Facebooku!